12:49 Інклюзивна освіта: від рівних прав до рівних можливостей | |
Наприкінці другого десятиріччя ХХІ століття вже ніхто не сумнівається у важливості інклюзивної освіти. Саме вона сприяє створенню дійсно рівноправного, демократичного суспільства. Адже коли всі діти навчаються разом, то інклюзивність перестає вважатися чимось особливим, а стає нормою життя. Школярі вчаться поважати інших, а відповідно - і самих себе. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу. Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами. Інклюзивна освіта базується на таких принципах: - цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень; - кожна людина здатна відчувати і думати; - кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою; - адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки; - всі люди потребують підтримки і дружби ровесників; - задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини; - визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов; - командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів; - складність завдань повинна відповідати здібностям дитини; - рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною; - подолання потенційних бар'єрів в навчанні. Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями. Відповідно до цих принципів та підходів у нашому навчальному закладі організовано інклюзивне навчання у 8 класі. Учні, які перебувають на цьому навчанні окрім занять за індивідуальним навчальним планом, також мають корекційно – розвиткові заняття з практичним психологом, дефектологом та логопедом. | |
|
Всього коментарів: 0 | |